Dat ruikt naar zon

Zodra de zonnebrandcrème open klikte, was ik in gedachten aan de andere kant van de wereld. In één sprong weer in de hangmat voor mijn bamboehut, in het basin voor de waterval. Dat ik dat niet eerder heb bedacht. Ik ben de laatste spullen uit mijn tas aan het opruimen. Nu pas. Na drie weken nog. Want met die tas in de gang lijkt het net alsof ik pas een paar dagen terug ben. Alsof ik zo nog even een stukje reis vast kan houden. Nog even het gevoel van vrijheid dat daar bij hoort.

Precies op tijd kwam die tube eruit. Want eigenlijk begon ik me eraan te ergeren dat die tas zo in de weg stond. Mooi moment voor een nieuw trucje om instant vakantiegevoel op te roepen. Het heeft een magisch effect op mij, die geur van zonnebrandcrème. Fijn om op mijn huid te smeren en dan zelf naar zomer te ruiken.

Ik heb meteen wat in een klein flesje gedaan. Goed humeur to go. Zo fijn voor onderweg. En misschien nog wel eens nuttig ook. Voor spontane terrasmomenten en picknicks en andere zonnige activiteiten. En nu heb ik het aroma van zomer en vakantie altijd bij me, gewoon ergens tussen alle andere duizend spullen in mijn tas. Ik ben al bijna benieuwd of het in de winter ook zal werken. Maar kom eerst maar eens door met dat echte zomerweer!

Geef een reactie

