Langzaam landen met Timeful

Thuis. Fysiek dan, hè. Echt thuiskomen na een lange reis duurt bij mij altijd even. Eigenlijk is het een stukje nagenieten, in gedachten nog steeds op reis zijn. Langzaam landen om even te zoeken naar een nieuwe balans tussen oude patronen en nieuwe voornemens.  En nagenieten mag natuurlijk best wat tijd kosten.

Fijne ervaringen die ik vast wil houden en een plekje wil geven in mijn dagelijkse leven. Veel buiten zijn, veel yoga, veel live muziek, veel uit eten, veel massage, veel nieuwe mensen ontmoeten, zoveel Engels dat ik nu af en toe diep moet graven naar de passende Nederlandse woorden die toch ook ergens in mijn geheugen moeten zitten. En alle tijd van de wereld hebben voor spontane tripjes naar watervallen, tempels, festivals, markten, canyons, restaurants en gewoon rondjes rijden in een tuktuk. Ok, dat lijstje heeft misschien nog even een Hollandse draai nodig, maar you get the picture. Weer belanden in een vertrouwd ritme kost wel een paar weken.

En lucky me, there’s an app for that! Hoe deed ik dat eigenlijk ooit zonder habits in Timeful? Ik gebruik de app pas een klein jaar, en dan ook nog alleen op dagen dat ik meer overzicht nodig heb dan mijn hoofd aankan, maar ik vind hem echt zó onmisbaar. Timeful zet namelijk je agenda, je takenlijst en een selectie uit je zelfgekozen habits op een rij. Zó’n fijne combinatie van me heel georganiseerd voelen en toch ruimte hebben voor nieuwe en onverwachte activiteiten. Dus heb ik Timeful toevertrouwd dat ik weer gitaar wil gaan spelen, vier keer per week. En dat ik de natuur in wil, een paar keer per maand. Oh ja, en natuurlijk meer masseren. En dingen goed regelen, naar de KvK en zo.

Timeful komt nu dus, precies op het moment dat ik daar tijd voor heb, met het goede idee om zo’n voornemen uit te voeren. En gelukkig kun je ook habits, taken en afspraken laten overlappen. Lieve collega’s, wij vergaderen de komende tijd veel in het park, dan weten jullie dat vast!

Wat ook zo fijn is, is dat Timeful je van alle taken op je to-dolijst laat kiezen of je dit vandaag, morgen, op een bepaalde datum, ergens in de komende week of op een willekeurig moment voor een bepaalde datum wilt laten inplannen. GTD-ers en consorten zien natuurlijk meteen kansen voor hun vervaldagen en ooit/misschien-lijstje.

Je komt altijd een beetje veranderd terug van een reis. De afstand tot het dagelijkse leven geeft nieuwe inzichten. De fijne herinneringen brengen nieuwe behoeften naar boven. Ik herken het ook van de weken na het afsluiten van tijdrovende zaken zoals een opleiding of een baan. Dat zijn mooie momenten om je ritme en gewoonten eens onder de loep te nemen. Als je toch moet wennen aan een ander patroon, dan is dat de ultieme kans voor goede voornemens die er steeds bij in schoten.

“En nu achter je beeldscherm vandaan en de zon in, jij!” zegt Timeful dus.

Een gedachte over “Langzaam landen met Timeful

Geef een reactie

