Fijne kneepjes

Yoga for lazy people. Beter kun je Thaise massage niet uitleggen. Een gevoel alsof je na een nacht heerlijk slapen je armen boven je hoofd uitstrekt en dat fijne gevoel trekt door tot je schouders en je rug. Maar dan doordat iemand anders jou beweegt. Strekken, duwen, kneden, vouwen. Het beste kun je het helemaal niet omschrijven, beelden zeggen veel meer. Kijk maar.

Het uitzicht vanuit mijn bamboehut is even mooi en rustgevend, al kijk ik naar rijstvelden en bergen. Voor ik net zo soepel en vooral zonder spiekbriefje kan masseren moet ik nog even dooroefenen.

Wegdromen zoals bij een oliemassage is er de eerste keer misschien niet bij. Dat lukt al iets beter bij de Thaise voetmassage. In Pai, waar ik afgelopen weekend ben neergestreken, vond ik een docente die me deze week de fijne kneepjes bijbrengt. 

En al is het zeker niet de meest flitsende video op internet, dit filmpje geeft wel een goede indruk en genoeg uitleg van een Thaise voetmassage om het zelf eens te proberen. Of iemand anders over te halen om het op jouw voeten uit te proberen, natuurlijk.

 

 

Geniet ik intussen nog even van de overvloed aan goede massages op elke straathoek hier. Waar je gewoon kunt binnenlopen op het moment dat je er zin in hebt. Zonder te hoeven plannen. Omdat je voeten moe zijn van het lopen of je schouders van de Thaise bedden en je schouders van de rugzak. Zijn alle masseurs hier bezet, dan bellen ze gewoon de volgende masseur. Ligt oma of de jongste telg van de familie net in de laatste stoel te slapen, dan wijzen ze je naar de bevriende masseurs aan de overkant. Met een Thaise glimlach natuurlijk. Zo makkelijk. Zo inspirerend.

2 gedachtes over “Fijne kneepjes

Plaats een reactie