Flipflopping

Flipflops. Hoor je ze al in gedachten? Klinkt zoveel mooier dan slipper. Voor mij is het een ultiem zomers vrijheid-blijheid-geluid, dat geflipflop. Lucky me, dus. Je ziet hier in Chiang Mai weinig mensen lopen met iets anders aan hun voeten. Het is zo handig om je flipflops lekker los te schoppen. In Thailand doe je op veel plaatsen je schoenen uit bij de voordeur, veranda of trap. Thuis, in tempels, in restaurants waar je op de grond zit en natuurlijk bij de vele massage-fishspa-pedicure-paradijsjes. Steeds weer aan en uit. 

Vaak is er een lage kraan of een wasbak bij de ingang. Kun je meteen even je warme en stoffige voeten afspoelen voor je over de drempel stapt. Waarom doen wij dat eigenlijk niet in de zomer? Zo heerlijk in de hitte! Veel makkelijker dan flipflops bestaat niet.

Goed voor je voeten is het vast niet. Al is de zon en buitenlucht op je huid wel heel lekker. Het voorbeeld van de oerhippies die hier in de stad zonder schoeisel rondlopen, durf ik niet te volgen. Mijn nieuwe slippers heb ik op de sunday night market uitgezocht omdat ik ze zo mooi vond. Nu nog op zoek naar mooi én een goed voetbed. 

Intussen maak ik mezelf maar wijs dat ik met de vele oefenmassages per dag heus wel goed op m’n voeten pas. Volgende week nog beter zelfs. Dan hoop ik ergens in Laos een school gevonden te hebben om goede voetmassages te leren geven. Ik flipflop voorlopig nog vrolijk verder. 

Geef een reactie

